'El millor de Gràcia no es compra' és el lema de la campanya que Gràcia Comerç ha impulsat per donar suport al comerç de proximitat. Hi han participat artistes i professionals de diferents àmbits.
La cultura dels barris de Gràcia s’ha solidaritzat amb el petit comerç i la restauració a Gràcia, davant la crisi provocada per la covid-19 fent un vídeo promocional promogut per GràciaComerc, un dels dos projectes de MarketPlace del districte.
La rumba s’ha fet en col·laboració amb l’associació joves gitanos de Gràcia i és un homenatge a la rumba catalana i al seu creador, l’Antonio González, “el Pescaílla”. Totes les persones que hi han participat ho han fet de forma altruista.
El tema és una composició de David Rodríguez, president de Gràcia Comerç i que ha format part de diversos grups musicals. Hi participen músics de renom, com Dani Peña, Micky Forteza, Yumitus del Pichón i Abel Herrera; i també altres professionals com l’exjugador del Barça Edmilson, el periodista Ferran Monegal, l’actor Artur Busquets, els Mossos d’Esquadra i la Princesa Gitana, representant del seu oncle-avi El Pescaílla.
La campanya busca donar suport al comerç de proximitat de Gràcia durant les festes en un any realment complicat per als comerciants. La trobareu amb el #RegalaConGracia.
‘El millor de Gràcia no es pot comprar’
Gràcia Comerç va sorgir durant el confinament, quan la Unió de Comerciants de la Travessera de Gràcia Casc Antic, fundada al 1984, va crear la Web App graciacomerç.com per donar suport al comerç de proximitat.
La campanya que ara impulsen s’inspira en la idea de que “El millor de Gràcia no es pot comprar, però comprar al barri és el millor que pots fer per Gràcia”. L’objectiu és ‘retornar el color al comerç de proximitat i omplir els carrers de gent’.