Fitxa de l’ajut
Estat: NO ACTIU
Destinataris: Entitats sense ànim de lucre que són propietàries o titulars d’un habitatge que hagin posat a disposició de la Mesa d’Emergència de Barcelona o del Servei ‘Primer la Llar’.
Administració que atorga l’ajut: Consorci de l’Habitatge de Barcelona.
Subvenció per destinar habitatges del parc privat a famílies en situació d’emergència habitacional
El Consorci de l’Habitatge de Barcelona ha obert la convocatòria de subvencions destinades a entitats gestores d’habitatges del mercat privat per acollir persones en situació d’emergència econòmica i social, i en risc d’exclusió residencial.
Aquests ajuts substitueixen els antics convenis amb les entitats i el seu objectiu és donar un impuls i augmentar el nombre d’habitatges socials a la ciutat per oferir una solució a la ciutadania que no té accés a un habitatge digne o que està en risc de perdre’l.
Destaquem
Què necessites saber per sol·licitar aquest ajut?
En aquests desplegables podràs trobar els requisits i els passos a seguir per sol·licitar aquest ajut.
Beneficiaris
Entitats sense ànim de lucre propietàries o titulars d’un contracte de cessió o similar, com a entitat titular del dret d’ús, d’un habitatge situat a la ciutat de Barcelona que posin o hagin posat a disposició de la Mesa d’Emergències de Barcelona o del Servei ‘Primer la Llar’ del Programa Municipal d’Atenció a persones en situació de sensellarisme.
Requisits
- Ser propietari o titular d’un contracte de cessió o similar, com a entitat titular del dret d’ús, d’un habitatge.
- No pagar un cànon o renda per la cessió de l’ús mensual de l’habitatge superior als imports fixats a la Base reguladora 7.
- Haver cedit l’ús de l’habitatge mitjançant un contracte subjecte a l’article 3.2 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’Arrendaments urbans, o haver manifestat la voluntat de cedir-lo mitjançant la declaració responsable, per destinar-lo a satisfer la necessitat d’habitatge de forma temporal en exercici d’una activitat assistencial.
- Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.
- No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició pel fet de ser entitat beneficiària de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i, en el seu cas, no haver estat objecte d’un procediment de revocació d’algun dels ajuts que estableix el Reial decret 42/2022, de 18 de gener, o el Pla estatal d’habitatge anterior, per incompliment o causa imputable a la persona sol·licitant.
- Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat, la Generalitat de Catalunya així com les obligacions amb la Seguretat Social.
- Estar al corrent de pagament d’obligacions per reintegrament de subvencions.
- Complir amb la resta de requisits per ser beneficiari d’una subvenció establerts per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovada per Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
Modalitats de subvenció
Les subvencions objecte d’aquestes bases reguladores es concedeixen per concurrència pública no competitiva i s’atorguen a l’entitat beneficiària per cada habitatge indicat al model normalitzat de relació d’habitatges que compleixin els requisits d’aquestes Bases.
Aquestes subvencions tenen per objecte atendre algun dels supòsits següents:
- Habitatges que es posin o s’hagin posat a disposició de la Mesa d’Emergència per a la seva adjudicació a persones que es troben en situació d’emergència social i econòmica, i que siguin designades per la Mesa d’Emergència de Barcelona.
- Habitatges destinats a abordar el sensellarisme adjudicats mitjançant el Servei ‘Primer la Llar’ pel Departament de Serveis i programes d’allotjament individual (DSPAI) a proposta dels serveis del Programa Municipal d’Atenció a persones Sense Llar de Barcelona.
En ambdues modalitats s’inclourà:
- Una subvenció per al pagament de la diferència entre el cànon o renda dels habitatges del mercat privat destinats a facilitar l’accés a l’habitatge a persones que es troben en situació d’emergència social i econòmica, i risc d’exclusió residencial, i la renda que haurien d’abonar les unitats de convivència.
- Una subvenció per cobrir les despeses de gestió i manteniment dels habitatges del mercat privat destinats a facilitar l’accés a l’habitatge a persones que es troben en situació d’emergència social i econòmica, i risc d’exclusió residencial. Aquesta subvenció no podrà superar els 4.000 € anuals en el cas d’habitatges de la Mesa d’Emergència i els 1.900 € en el cas d’habitatges destinats a abordar el sensellarisme.
Quantia i durada de la subvenció
Durada: 4 anys.
Es destinaran 24 milions d’euros entre el 2024 i el 2027 (6 milions d’euros cada any).
Documentació
Juntament amb la sol·licitud, cal presentar la següent documentació:
A) En relació a l’entitat sense ànim de lucre:
- Formulari normalitzat de dades bancàries per poder realitzar el pagament de la subvenció, a nom de l’entitat sol·licitant, signada per aquesta i amb la diligència de conformitat de l’entitat bancària, o document equivalent a nom de l’entitat sol·licitant que acrediti la seva titularitat del compte bancari on rebre la subvenció.
- Relació d’habitatges, segons model normalitzat, en la qual s’haurà d’indicar si l’habitatge ja disposa de contracte d’arrendament temporal o similar amb finalitat assistencial.
- Model normalitzat de declaració responsable, signat per l’entitat sol·licitant.
- Documentació acreditativa de ser una entitat sense ànim de lucre, constituïda legalment i inscrita en el registre corresponent.
- Certificat de no tenir deutes amb l’Agència Tributària de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya així com les obligacions amb la Seguretat Social.
B) En relació a cadascun dels habitatges inclosos en la relació d’habitatges:
- Nota simple registral o escriptura pública acreditativa de la propietat de l’habitatge, si escau.
- Contracte de cessió o similar degudament signat, si escau.
- Contracte d’arrendament temporal o similar amb finalitat assistencial.
- Cèdula d’habitabilitat vigent.
- Informe de la Mesa d’Emergència de Barcelona segons el qual la persona titular del contracte d’arrendament temporal o similar amb finalitat assistencial ha obtingut una resolució favorable per a l’adjudicació d’un habitatge.
- Informe elaborat pel/per la referent de sensellarisme de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials segons el qual la persona titular del contracte d’arrendament temporal o similar amb finalitat assistencial ha obtingut una resolució favorable per a l’adjudicació d’un habitatge.
Termini de presentació
Finalitza el 30 de setembre de 2024 a les 14.30 h.
Forma de presentació
Només telemàticament.