L’ens que gestiona l’habitatge a Barcelona
Disposar d'un habitatge digne és un dret bàsic en una societat justa. Actualment, però, les tendències del mercat impedeixen que una part de la població accedeixi a un habitatge digne i assequible. En aquest context, resulta imprescindible que els organismes públics portin a terme polítiques per defensar aquest dret fonamental.
El govern municipal treballa amb l’objectiu d’incrementar el parc públic d’habitatge per donar resposta a les necessitats residencials de la població. D’una banda, recuperant pisos buits en propietat i, de l’altra, promovent la construcció de noves promocions en règim de lloguer públic. L’Ajuntament també vol garantir la qualitat de vida de la ciutadania tot impulsant la millora del parc residencial, a través d’actuacions de rehabilitació i mesures d’eficiència energètica.
Per dur a terme aquestes polítiques la ciutat disposa de l'IMHAB, l’ens encarregat d’impulsar la construcció d’habitatge públic, gestionar el parc d’habitatge disponible i promoure polítiques d’habitatge sostenible com la rehabilitació de pisos i edificis. A 2023, l’IMHAB gestiona un parc que ja supera els 11.500 habitatges a la ciutat, que inclou un increment substancial respecte als 7.500 pisos registrats l'any 2015. En paral·lel, també s’ha impulsat la compra de centenars de pisos per destinar-los a habitatge de lloguer públic, a més de posar-se en marxa nous projectes d’innovació i rehabilitació.
Serveis de l'IMHAB
Transparència
Organigrama
-
Gerard Capó Fuentes
Gerent de l’Institut Municipal de l’Habitatge i la Rehabilitació de Barcelona -
Dolors Melero
Secretari del Consell d'Administració - Xavier González
Serveis Econòmics i Financers / Serveis Generals - Isidre Costa
Serveis Jurídics, Contractació i Patrimoni - Juan Carlos Melero
Serveis Tècnics - Griselda Fernández
Servei de Gestió / Parc Públic - pendent
Serveis d'Habitatge / Parc Privat
Les institucions que et donen suport
Contacte
IMHAB
Les oficines de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació es troben a:
Horaris
Informació: De dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h. Dijous a la tarda, de 16.00 a 18.00 h.
Caixa: Per a temes relacionats amb rebuts i pagaments de caixa, l'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de 9.00 a 13.30 h, i dijous, de 16.00 a 18.00 h (excepte de l'1 maig al 30 setembre).
L'últim dia hàbil del mes, la caixa es tanca a les 12.30 hores.
Horari especial: Entre els mesos de maig i setembre, ambdós inclosos, tancat a les tardes.
Per telèfon
- Atenció al públic: 932 915 404
- Avisos de manteniment: 932 915 411
- Aparcaqui: 932 915 424
- Telèfon d’informació de l’Ajuntament: 010
Per internet
Accedeix al canal d'atenció en línia de l'Ajuntament.