L’Ajuntament proporciona serveis de mediació en el lloguer i assessorament hipotecari a persones amb dificultats econòmiques que estiguin en risc de perdre l’habitatge.
Prevenció per evitar la pèrdua de l’habitatge
Serveis municipals que protegeixen la ciutadania
L’Ajuntament de Barcelona considera la prevenció com a l’eina més efectiva per evitar situacions de risc que puguin derivar en la pèrdua de l’habitatge. Per aquest motiu facilita a la ciutadania serveis de mediació en el lloguer i assessorament hipotecari, que permeten arribar a punts de consens entre les persones o entitats propietàries i les residents amb l’objectiu d’evitar processos judicials i situacions traumàtiques.
D’una banda, la mediació en el lloguer es desenvolupa entre el propietari (arrendador) i l’inquilí (arrendatari) en aquells casos en què, per dificultats econòmiques (impagament, deute, demanda, etc.), l’arrendatari s’exposa a un desnonament, o és víctima d’assetjament immobiliari, entre altres situacions. L’objectiu és arribar a un acord que permeti a l’inquilí conservar la seva llar i, si és necessari, fer front als deutes pendents i prevenir un endeutament futur.
D’altra banda, el servei d’assessorament hipotecari es fa a través de l’Ofideute, un servei d’informació que propicia la resolució de conflictes entre la ciutadania i les entitats financeres. L’objectiu és evitar les vies de recuperació del deute agressives i el risc de desnonament.
Si tens dificultats econòmiques per pagar el lloguer o les quotes de la hipoteca, pots adreçar-te a qualsevol de les Oficines de l’Habitatge per sol·licitar informació i ajuda.
Enllaços relacionats
Vols saber-ne més?
En aquests desplegables trobaràs explicacions sobre aquests serveis, però recorda que la millor manera d’informar-te és demanar cita a les Oficines de l’Habitatge.