En el marc de l’estat d’alarma per la Covid-19 l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona ha adoptat un conjunt de mesures per fer front a l’expansió del coronavirus. Les oficines estan tancades al públic, però pots contactar amb l’IMHAB a través de diferents canals per gestionar casos d’emergència habitacional, reparacions i incidències urgents del parc públic i tràmits relacionats amb els ajuts i les quotes de lloguer.
El Servei d’Intervenció en la Pèrdua d’Habitatge i Ocupació i el Servei de Prevenció, Intervenció i Mediació en Habitatges Públics segueixen en funcionament. Per casos excepcionals i no previsibles d’emergència habitacional cal trucar al telèfon d’atenció ciutadana 010.
-Per a emergències de manteniment d’habitatges o edificis del parc públic podràs posar-te en contacte amb l’IMHAB a través dels telèfons habilitats específicament en horari de 9.00 a 13.00 hores: 932 915 404, 932 915 424, 932 915 406 i 932 918 533.
També tens l’opció de fer la gestió per correu electrònic a imhab@imhab.cat o mitjançant el canal telemàtic de l’Àrea d’Usuaris de l’IMHAB.
– Per tràmits relacionats amb ajuts al lloguer cal que enviïs un correu electrònic a l’Oficina d’Habitatge del teu districte:
Ciutat Vella: ohcv@bcn.cat
Eixample: oheix@bcn.cat
Sants-Montjuïc: ohstm@bcn.cat
Les Corts: ohlc@bcn.cat
Sarrià-Sant Gervasi: ohssg@bcn.cat
Gràcia: ohgr@bcn.cat
Horta-Guinardó: ohhg@bcn.cat
Nou Barris: ohnb@bcn.cat
Sant Andreu: ohsa@bcn.cat
Sant Martí: ohsm@bcn.cat
– Per sol·licitar una revisió de les quotes de lloguer en cas de ser una unitat familiar usuària del parc públic i haver patit reduccions significatives dels ingressos arran d’aquesta crisi, pots fer la gestió per correu electrònic. Envia la teva petició juntament amb la documentació justificativa a imhab@imhab.cat
Els drets energètics, garantits
El servei de llum, aigua i gas és un dret bàsic i tothom hi té garantit l’accés. Tal com recull la Llei 24/2015, aquests drets estan garantits i les empreses de subministrament tenen l’obligació de mantenir el servei a les persones en situació d’exclusió residencial.
Si t’han tallat el subministrament d’aigua, llum o gas, vols fer una consulta o vols conèixer les mesures a les que et pots acollir per rebaixar les factures et pots adreçar al punt d’assessorament energètic de l’Ajuntament de Barcelona. Les oficines estan tancades al públic, però odeu contactar-hi per telèfon al 93 000 80 54 de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h. O per correu electrònic a les següents adreces:
Ciutat Vella: paecv@bcn.cat
Eixample: paeeix@bcn.cat
Sants-Montjuïc: paestm@bcn.cat
Les Corts: paelc@bcn.cat
Sarrià-Sant Gervasi: paessg@bcn.cat
Gràcia: paegr@bcn.cat
Horta-Guinardó: paehg@bcn.cat
Nou Barris: paenb@bcn.cat
Sant Andreu: paesa@bcn.cat
Sant Martí: paesm@bcn.cat