01/08/2017 - 17:46

Alba Fernández

Comença l'horari d'estiu de la Xarxa d'Oficines de l'Habitatge

Atenció a la ciutadania. Els punts d’atenció de Ciutat Vella, Sants-Montjuïc, Nou Barris i Sant Martí romandran oberts durant tot l’agost

La Xarxa d’Oficines de l’Habitatge de Barcelona comença el seu horari d’estiu. Quatre d’aquests 10 punts d’atenció, dedicats a oferir atenció personalitzada a la ciutadania, romandran oberts durant tot l’agost: els de Ciutat Vella, Sants-Montjuïc, Nou Barris i Sant Martí. Al llarg d’aquest mes, l’horari d’atenció serà de 8.30 a 14.30 hores. La resta d’oficines romandran tancades de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

Les oficines de l’habitatge de Barcelona són espais d’atenció a les persones usuàries en matèria d’habitatge. Els seus equips tècnics especialitzats ofereixen diversos serveis, com ara informació sobre els ajuts disponibles o assessorament en matèria legal.

Cada districte de la ciutat disposa d’una oficina de l’habitatge. Les 10 oficines tornaran al seu horari habitual (els dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 8.30 a 14.30 hores, i els dijous de 8.30 a 20.00 hores, ininterrompudament.) el dia 1 de setembre.

Per ser atès, és recomanable demanar cita prèvia mitjançant aquest formulari.

 

Serveis per a la ciutadania

En l’àmbit dels ajuts per a la rehabilitació, a les oficines de l’habitatge es pot obtenir informació sobre els programes per rehabilitar edificis i/o habitatges, així com per instal·lar ascensors. També s’hi pot demanar assessorament tècnic per a obres de rehabilitació energètica i realitzar consultes sobre cèdules d’habitabilitat.

Pel que fa a l’accés a l’habitatge protegit i social, aquests punts d’atenció ofereixen informació sobre les promocions de compra, lloguer, habitatges en dret de superfície i habitatges per a contingents especials. A més, gestionen la inscripció al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial de Barcelona.

Així mateix, les oficines de l’habitatge proporcionen assessorament sobre els ajuts al lloguer: prestacions permanents per al pagament del lloguer, renda bàsica d’emancipació, així com prestacions d’especial urgència relacionades amb arrendaments, hipoteques i desnonaments. També s’hi poden dur a terme les gestions relacionades amb la borsa d’habitatge de lloguer de Barcelona.

Una altra de les funcions de la Xarxa d’Oficines de l’Habitatge de Barcelona és oferir serveis relacionats amb l’ús digne de l’habitatge: gestions relacionades amb habitatges per a emergències socials, assessorament legal sobre deute hipotecari o mediació en el lloguer (relacions entre el propietari i el llogater, problemàtiques veïnals, assetjament immobiliari…) entre altres.

A més, s’hi pot sol·licitar informació d’altres serveis i prestacions per a l’habitatge, com la Xarxa d’Habitatges d’Inclusió Social.

Comparteix aquest contingut